2012. november 16., péntek

Tejfölös gombapörkölt á la anyu/én

Márk anyukája Debrecenben járt továbbképzésen, és bár nem tudott meglátogatni minket, mert csak hozták meg vitték őket, de hozott nekünk csomagot, amiért érte tudtunk menni. Após szedett egy hatalmas csomag gombát, mert tudják, hogy imádom (igaz Márk nem szereti). Mivel nagy volt a csomag és teljesen frissen szedett, ezért a felét lefagyasztottam, a másikat ma megcsináltam. Na meg küldtek hozzá nokedlit készen:) Úgyhogy következzen a receptem, amire anyu tanított.

Ilyen gombát kaptam
Tejfölös gombapörkölt:

Hozzávalók:
  • gomba
  • hagyma
  • pirospaprika, só
  • tejföl
  • víz
Elkészítés:
  • a gombát megmosás után tetszőleges szeletekre vágjuk
  • a hagymát felkockázzuk, olajon odatesszük, megdinszteljük, meg kb. üveges nem lesz
  • rátesszük a gombát, picit megpirítjuk + pirospaprika + só
  • aztán felöntjük kis vízzel, és rá a tető, hogy a gombánk megfőjön
  • mikor már puha a gomba és fel is forrt a víz is, levesszük a fedőt és a lángot is kicsire, hagyjuk, hogy elfőjön a leve
  • ha már nem sok lé maradt rajta, hozzátesszük a tejfölt
  • (trükk: ha nem elég sűrű a szósz, akkor pici lisztet csomómentesre keverünk benne)
  • összerottyantjuk és kész is
Tejfölös gombapörkölt nokedlivel

Figyelmeztetés: Mindenképpen csakis szakártő által megvizsgált gombát fogyasszunk!

Egyébként én most kicsit "elrontottam", mert elég sok lében főztem, így egy jó nagy tálnyit le is tudtam merni belőle. De mivel nagyon finom, semmi esetre se borítanám ki, holnap leves készül belőle:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése