2012. november 28., szerda

A legegyszerűbb tejberizs receptje

Pár napja kibontottunk egy zacskó fahéjat, és Márk megkívánta a tejberizset, úgyhogy tegnap vacsorára azt csináltam. Hallottam már olyat, aki vízzel csinálja, meg így-úgy, hát nekem anyukám így tanította:

A legegyszerűbb tejberizs:

Hozzávalók:
  • tej
  • rizs
  • cukor

Elkészítés:
  • 1 liter tejhez 1 bögre rizs ideális
  • felforraljuk a tejet
  • mikor már forr, mehet bele a rizs és a cukor (ízlés szerint)
  • lassú tűzön kevergetés mellett addig főzzük, míg a rizs meg nem puhul

Tálalás:
  • fahéjjal és cukorral, kakaóval, lekvárral, gyümölccsel, mézzel, kinek-kinek ízlése szerint:)

3 megjegyzés:

  1. Felfőzés közben dobálhatsz bele ha van friss gyülcsdarabot, vagy befőttet, vagy ami van. Pár éve rákaptam a juharszirupra, öntetnek lehet belőle erre is csorgatni... :D (vagy az összes kevésbé jó jégkrémféleséget is feljavíthatod vele: én csináltam már úgy, mintha így "tálalnék desszertkülönlegességet"... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a gyümölcsös dolog is jó ötlet:) Nekem a juharszirup nem az igazi, inkább a jó kis szilvalekvár:) De most hogy mondod, nyáron én is ettem fagyival:)

      Törlés
  2. Jégkrémre ha feljavításképpen egy kis keserűcsokit reszelsz és ezen csorgatod ár,vagy egy kis dióval is szórod, stb... hát elég érdekes dolgokat lehet kihozni a rosszabb "eszkimós cuccokból is.
    A rizshez pedig a meggy illett legjobban gyerekkoromban. ;Đ
    aztán volt5 olyan is, hogy Anyukám tojást is felvert bele. Ilyenkor ez viszont már megkíván egy kis mazsolát :) aztán ha nagyon gazdag vagy, főzz belé vaníliát is :)
    ízlik ?
    xD

    VálaszTörlés