2013. március 2., szombat

Szombati Szieszta

A nyomorultak (Les misérables)

Victor Hugo könyvéhez még nem volt szerencsém. Illetve a mozi előtt el akartam olvasni, de az oldalszámok elvették a kedvem tőle, pedig én aztán igazán szeretek olvasni.

Tom Hooper rendezésében 2012-ben már sokadjára vitték filmre. Ebben a verzióban azonban több különlegesség is van. Zenés dráma műfajba sorolta a port, de igazából még a musicalnél is zenésebb. Ugyanis a musicalekben általában elhangzik pár mondat éneklés nélkül, itt viszont ez csak néhány szó erejéig történik meg.

Különleges ebben a filmben az is, hogy a dalokat nem vették fel stúdióban előre, hogy utána playback módszerrel rátátogjanak. Itt az éneklés a felvétellel egy időben történt, ami nagy szabadságot adott a színészeknek. Improvizálhattak, és sokkal jobban átélhették a szerepet. Ezt segítette a fülükbe érkező zongorakíséret is.

A történet a 19. századi Franciaországban játszódik, főszereplője Jean Valjean, a volt fegyenc, aki megpróbál jó útra térni, de folyton kísérti a múltja és a megbocsátásra képtelen társadalom. A film brutálisan mutatja be az akkori életet, nem szépít. Megismerjük a kort, a társadalmat, a kulturális helyzetet.

A film idén három Oscar-díjat is bezsebelt. Kitüntették Anne Hathaway-t a legjobb női mellékszereplőként. Tényleg csodálatosan játssza Fantine-t, szerintem az egyik legérzelmesebb része a filmnek. A Gavroche-t alakító kisfiú valami ennivaló és látszik, hogy őstehetség, Amanda Seyfried számomra nem volt kiemelkedő Cosette, de Hugh Jackman tökéletes Jean Valjean, az eddig ismeretlen Samantha Barks pedig szintén megindítóan játszik.

A film egyébként 160 perces, de pörögnek az események, nem unalmas, hamar eltelik ez az idő. Zavaró, mikor egyszerre többen énekelnek, és mindannyian mást, ilyenkor gyorsan változik a felirat, könnyű lemaradni.
Nem egy könnyű kikapcsoló mű, mély nyomot hagy, de pont ezért úgy gondolom érdemes megnézni. Én több helyen is megkönnyeztem:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése