2012. december 16., vasárnap

Krumplifőzelék

Ez az egyik kedvenc ételem, úgyhogy tegnap este ismét ezt csináltam, és ma, az adventi ebéden is ezt ettem:) Azért szeretem, mert egyszerű, gyors, laktató, és általában mindig van itthon a hozzávalókból.

Krumplifőzelék:
Krumplifőzelék


Hozzávalók:

  • krumpli
  • liszt
  • olaj
  • tejföl
  • babérlevél
  • só, bors, paprika, delikát


Elkészítés:
  • a megpucolt krumplit feldarabolom (én karikákra szoktam, majd azokat félbe, vagy kisebb részekre szeletelem)
  • odateszem főni annyi vízben, amennyi éppen ellepi
  • mikor felfőtt jöhet bele a fűszer ízlés szerint (só, bors, delikát, babérlevél), aztán a gázt takarékra vesszük
  • amikor a krumpli már majdnem készen van, jöhet a rántás
  • rántás: egy kis edénybe kevés olajhoz hozzáadunk 3 fakanál lisztet (a lényeg, hogy felvegye), hozzá a paprika, és kicsit megpirítjuk. Ezután megy bele egy kis doboz tejföl. Elzárjuk a gázt alatta, kész a rántás.
  • a krumpli levéből átmerünk 8 evőkanálnyi levet, csomómentesre keverjük. Ezt a lépést addig ismételjük, míg elég híg nem lesz a rántásunk.
  • a rántást hozzákeverjük a krumplihoz, összekeverjük, összerottyantjuk, és kész is!
Tipp:
  • ha önmagában nem elég, akkor ki lehet hozzá sütni akár húst, előfagyasztott dolgokat (rántott sajt, csirkemell falatok, stb.), vagy virslit, esetleg felkockázott vagy akár kirántott párizsit. Tehát nagyon jó köretnek is, de én magában is szeretem.

Elsőre bonyolultnak tűnhet a dolog, de nem az. Régen féltem ezektől a rántásoktól, mondván túl bonyolult, de aztán kis gyakorlás után rájöttem, hogy nem is az. 

1 megjegyzés: