2013. február 24., vasárnap

Az én blogom - az én szabályaim


Úgy gondolom itt az ideje felvilágosítást nyújtanom a blogról, mert nem mindenkinek világos miről is szól maga a blog, blogolás illetve ez a blog. Megtaláltam a tökéletes leírást:

"Maga a blog csak egy keret, egy publikálási technika, amit mindenki maga tölthet fel tartalommal, kialakítva a saját blogírási filozófiáját. A jó blog a naplóírás klasszikus és nemes hagyományát folytatja: szerzője él, dolgozik, figyeli a világot, gondolkodik, és feljegyzéseket ír mindazokról a dolgokról, amiket fontosnak és érdemesnek tart, amit megtanult, megtapasztalt, ami nyomokat hagyott benne akármilyen értelemben. A jó blog azt mutatja be, milyennek látja valaki a világnak azt a szeletét, amivel foglalkozik. Ez a szelet sokféle lehet: lehet kicsi, lehet nagy, jelenthet valamilyen szakterületet, tudományágat, országot, hobbit vagy kultúrát, de jelentheti magát a blogírót is." (Bőgel György. 2006. Blogvilág. Budapest HVG Kiadó Zrt.)

1. Ez egy személyes blog. Nem újság, nem magazin, nem tájékoztató oldal. Ez azt jelenti, hogy nem muszáj az objektivitásra törekednem. Ha olyankor meg is teszem, előtte vagy utána odabiggyesztem a saját véleményemet is, hiszen a blogom erről szól.

2. Az én blogom. Vagyis én döntöm el miket rakok fel és miket nem. Szívesen fogadom az ötleteiteket (nagyon is:), azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnétek olvasni. Arról viszont már kevésbé szívesen, hogy mit nem. Mivel azokat rakom fel amik nekem fontosak, ha valakinek nem tetszik, szerintem inkább ne látogassa az oldalt.

3. Kritika. Örülök a kritikának, ugyanis mindenből lehet tanulni. Kivéve ha a kritika dühből, vagy hirtelen felindulásból érkezik, az ilyeneket alapból ignorálom, mert nem relevánsak.

4. Hatások. Sokan szeretik a stílusom, a tartalmakat, amit és ahogyan megírok, vagy csak ismerni a gondolataimat. (főleg a barátaim :D ) Sokan várják az új bejegyzéseket, és ez nagyon boldoggá tesz. De én már annak is örülök, ha valaki nevetni jár ide (bár ez kissé banális), mert akkor nála is elértem valamit, őt is boldoggá tettem. A módszer csak másodlagos:)

5. Etika. Az, hogy ki mit tart helyesnek, saját vélemény. Megoszthatja velem, de nekem is van privát helyes-nem helyes véleményem, és én az alapján döntök.

6. Szex. A blogom nem a szexről szól. Itt-ott lehet, hogy van és lesz is benne szó a szexualitásról, mert szerintem fontos dolog, ahogy beszélni is fontos róla, de nem ez a fő profilja. Eddig egy cikk született hasonló témában, aki más bejegyzésbe is belelátja a szexet, az már az ő dolga.
 
7. Kezdet. Már volt 4,5 éven keresztül egy internetes naplóm, de blogot még csak 3 hónapja vezetek. Sosem állítottam, hogy profi volnék, még tanulom a dolgokat, de büszke vagyok a blogomra, mert teljes mértékben sajátom az egész.

8. Közönség. Elsősorban magam miatt írom ezt a blogot, ez a hobbim, boldoggá tesz az, hogy írok, és jó lesz majd nyugdíjasan visszaolvasni, hogy miket éltem át, mik voltak rám nagy hatással. Az pedig, hogy nem csak nekem tetszik egy szuper dolog, ami még boldogabbá tesz és ösztönöz az írásra. Köszönöm nektek! :)

9. Írás. Meg van a magam stílusa, ami persze folyamatosan fejlődik, alakul. Ettől függetlenül ez mind én vagyok, minden megjátszás nélkül.


Lehet, hogy ezzel a bejegyzéssel most vesztek néhány olvasót, de nem baj. Aki ugyanis nem ért egyet ezekkel, annak én sem ajánlom, hogy olvassa a blogomat.:)

Akinek ezek így megfelelnek, azt bármikor szeretettel várom továbbra is!:) És nem tudom elégszer megköszönni, hogy vagytok!:) ♥

4 megjegyzés:

  1. 6. pont

    Szex ???
    hol volt ilyen? xD
    Beszólt valaki? A múlt héten nem tudtam körülnézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bujaság című bejegyzésnél volt szó a szexről:)
      És igen, lemaradtál, de majd emailben tájékoztatlak:)
      A bejegyzések moderálásra kerülnek, azért tűnt el a tied, nem kell megijedni:)

      Törlés
  2. Nem ijedtem meg, csak engem személy szerint ez zavar. De tényleg...

    (Ha viccelni akarnék, azt írnám, hogy: "minek kommenteljek, ha már beszólni sem tudok" )

    VálaszTörlés