2013. január 26., szombat

Zajos lakás

Általában ha az ember kirepül a családi fészekből, az első lépés egy albérlet, amit nagy eséllyel egy panelban fog megtalálni. Persze vannak olyan szerencsések, akik egyből saját lakásban kezdhetik :)

A panelnek számos előnye és hátránya van, de mint a címből is kiderül én most az egyik kellemetlen velejárójáról fogok írni. Természetes, hogy az ilyen épületekben vékonyak a falak, áthallatszanak dolgok, főleg a fürdőszobából. Néha fürdés közben egy családi vita kellős közepébe csöppenhetünk akaratlanul...

Én úgy gondolom, hogy főleg ilyen adottságokkal rendelkező panelben illene az embereknek odafigyelniük egymásra. Nem azt mondom persze, hogy az alsó szomszéd miatt lábujjhegyen kell járni és csakis zokniban, hogy még a papucs se legyen zajforrás. De annyit megtehetnének az emberek, hogy nem hétvégén hajnalban kezdenek el takarítani, ami valamilyen oknál fogva azzal is jár, hogy a csöveket verik...

Mi magasföldszinten lakunk, így alulról nincsenek zavaró tényezők, mellettünk a nappali felől a főbérlő fodrászüzlete van, ami azt jelenti, hogy csak 8-20ig van hajszárítózás, de az sem hallatszik át. A konyha felől van a másik szomszéd, de tőlük még tényleg semmit sem hallottunk. Felettünk viszont egy kis család lakik, fiatal pár kisgyerkőccel.

Én imádom a babákat, tényleg. De a gyerekszoba éppen a hálónk felett van... Az első pár hónapban egy mukkot sem hallottunk felülről, meg is lepődtem rajta, és örültem. Most viszont pár hete folyamatos a zajolás fentről. A baba hajnaltól fent van, szaladgál, ugrál, dübörög, ami azzal jár, hogy nekünk is kelnünk kell. Nem életveszélyes, mert ki korán kel aranyat lel, és egyéb közhelyek. És még a szombatért sem haragszom, mert úgyis mennem kell tanfolyamra, de amikor vasárnap hajnalban is erre kelek, és onnantól kezdve egész nap megy a dübörgés... Én nem tudom, hogy van ennyi energiája.

De természetesen megértem, hiszen gyerek, ezek az életkori sajátosságai. Azzal nyugtatom magam, hogy ha én kitartó vagyok velük most, akkor majd mások is azok lesznek velünk, ha babánk lesz:)

Egészen más lenne, ha folyton bulizó egyetemista, vagy folyton veszekedő család lakna felettünk. Akkor az első lépés az lenne, hogy felmennék hozzájuk megbeszélni a dolgot. És ha nem értenek a szép szóból... hát, biztosan akkor is lennének kreatív ötleteim ;)

És nektek vannak hasonló élményeitek?:)

5 megjegyzés:

  1. hadd halljam azokat az ötleteket... xD
    (lehet, egy "vastelep" akar mellém költözni. Fa már van. )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inkább nem részletezem, de ha odáig fajul a helyzet, megtudod:D

      Törlés
  2. én, mint 21 és fél éve panellakó, mondhatni hogy már megszoktam ezt a környezetet minden jóval és rosszal együtt :D
    abban egyetértek, hogy az emberek odafigyelhetnének egymásra itt a panelban, hiszen a hangszigetelés tényleg elképesztően pocsék, és ezt tudja mindenki. sajnos azonban mindig vannak olyanok, akiket ez nem érdekel. pedig odafigyelni arra, hogy ne zavarjuk a körülöttünk lakókat, nem is olyan nehéz. mi is teljesen természetesen élünk, és még sosem szóltak nekünk :D azonban vannak ilyen "panel-törvényszerűségek":
    1. valamelyik lakásban biztosan van egy olyan albérlet, ahol egy csapat egyetemista él, akik faluról jöttek és fogalmuk sincs arról, hogy milyen következményekkel jár panelban házibulit szervezni :D és akkor még nekik áll feljebb. pár éve fölöttünk is voltak ilyen problémák, nem egyszer a rendőrséget is kellett hívni hajnal 3-kor rájuk, mert aludni nem lehetett, zengett az egész ház a hangos zenétől és a dübögéstől.
    2. havonta legalább egyszer valaki biztosan felújítja a lakását, és mikor máskor, mint hétvégén? :D és amikor reklamálunk, akkor az a válasz, hogy hétköznap ő dolgozik, csak hétvégén van ideje ezt csinálni. így hát szombat-vasárnap reggeltől-estig fúrás, faragás, kopácsolás a lakók nagy örömére.
    3. a szemetet valaki természetesen este 8 után viszi kidobni, és persze hogy akkor, amikor 20 darab üvegtől akar megszabadulni, hadd hallja mindenki, mekkora koppanással érkezik a tárolóba :D
    4. a kukásautó mindig reggel 8 előtt érkezik, kiabáló szemétrakódókkal és hangosan járó motorral.
    5. az útfelújítást természetesen reggel 8 előtt kell kezdeni, mi mással mint légkalapáccsal :D

    és vannak még apróságok, de azért szerethető közeg a panel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát neked akad bőven tapasztalatod ennyi év után:D Mondjuk én is voltam panellakó ezelőtt is, életem első 10 évében:)
      Akár hiszed akár nem, ebben a tömbben nincsenek bulizó egyetemisták, csak a szembelévőben egy zenész srác:D
      Felújítással sem találkoztam mióta beköltöztünk, vagyis már lassan 5 hónapja, kivétel az a 3 hét, amikor ugye gázcsőcsere volt az egász épületben és pon a mi ajtónk mellett állították fel a bázisukat, és reggel 7től ment a csövekkel csörömpölés...:D
      A kukásautóval még sosem találkoztam, de valahová mindig kiürül a kuka:O
      Útfelújítás meg itt nem túl esedékes hálistennek:) Bár ez utóbbi kett inkább város, mint panelprobléma:)

      Törlés
    2. Én is csatlakozom. A kukaledobás az sláger itt is! Bár mi magasan lakunk, aki lentebb van, biztos jobban élvezi! :D Útfelújítás légkalapáccsal sűrű. Buszmegállójavítás és a folyamatos szivattyúzás is csatlakozik. Lakásfelújítás az szinte minden héten van. Kedvencem a felettünk lakó, aki már egy éve heti rendszereséggel kopácsol valamit. Nem tudom, panelban mit lehet ennyiszer kopácsolni. Ötletek érdekelnének. Apu otthon, a családi házban nem fúr és farag ennyit... Bulizók itt sincsenek, kopkopkop. :D De a szomszédos tömbben szeretnek hangosan zenét hallgatni. A WC-n és fürdőben folyamatosan hallani a fentieket, akik rendszeresen itt végzik a napi megbeszélést és telefonálást. Nem értem. A közvetlen szomszédokkal nincs bajom. Csak a szomszédos tömbből hallatszik át minden. :D Tévé, rádió, visongató gyerekek, idegesítő gyerekműsor. :D Mikor máskor, mint vizsgaidőszakban ;)

      Törlés