2013. január 15., kedd

A lazac

A lazac egy nagyon cuki halacska, aminek fogyasztása felettébb egészséges. Ezért (is) eléggé megkérik az árát kis hazánkban. Van ahol 7000 Ft kilója. Nekem szerencsém van ez ügyben, ugyanis uncsim Norvégiában él már egy ideje, és mindig hoz egy jó adagot, amikor hazajön. Most egy nagyon szupi csomagban kaptuk, 300g-os, de két adagra van szedve, külön légmentesen lezárva. Így most csak a fél csomagot olvasztottam ki és kezdtem eszegetni. Sajnos nem tart sokáig, de nagyon finom és nagyon egészséges. 



A lazacról

Bőséges forrása a halolajaknak, jó hatással van a hormonrendszerre, a bőrre, a csontokra, fogakra. A lazac rózsaszín színéért egy astaxanin nevű festékanyag felelős, ami csökkenti a vérben lévő gyulladást jelző fehérje szintjét. Jótékony hatással van a DNS-re. Növeli az immunrendszer aktivitását. A halhús késlelteti az érelmeszesedést és véd a koszorúér-betegség ellen. (forrás: www.webbeteg.hu) 


Úgy tűnik a lazac nagyon egészséges, na de mindemellett isteni finom is. Eddig vajaspiritósra pakolva ettem, most maradt kis egy kis rizs, úgyhogy kis aranyos tekercseket csináltam belőlük. Kicsit mintha sushi lett volna, nagyon ízlett:) 

4 megjegyzés:

  1. A norvég lazaccal is úgy vagyok már, mint a szexszel... :$
    xD
    (bocs, de íííiiiiszonyúan szerettem, míg hozzá juthattam... xD 3-4 papírvékony vöröslazac szelettel is csodát lehetett művelni )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D:D:D Ez is az volt, mármint sok papírvékony szelet, csak nem nagyon látszik a képen:)

      Törlés
  2. Csak egyszer-kétszer volt alkalmam enni, de akkor nekem is nagyon ízlett. A másik gyengém a tonhal mellett.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is évente kétszer jutok hozzá, de így megmarad a különlegessége, nem mindennapos kaja:) A tonhalat én is imádom <3

      Törlés