2013. május 29., szerda

Pizza

Ismét keresztanyu recept, és ismét élesztős, mert belejöttem a dologba:)

Pizza

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 5 dkg élesztő
  • 1 ek cukor
  • 3 dl tej
  • 1/2 dl olaj
  • pici só
Elkészítés:
  • Felfuttatjuk az élesztőt a fél bögre tejbe, a cukor hozzáadásával.
  • Ha felfutott az élesztő, minden hozzávalót összekeverünk. A tejet utoljára adjuk hozzá, mert lehet, hogy nem kell bele mind a 3 dl.
  • Addig gyúrjuk, míg lágy, de gyúrható lesz. Ezután 1-2 órát pihentetjük.
  • Tipp: Kelesztőtálban fél óra alatt megkel, ha a tálat a tésztával egy másik forróvizes tálba pihentetjük.
  • Ha megkelt, szépen kinyújtjuk, rá a feltét, és 180 fokon kb. 20 percig sütjük.
Pizzakrém:
  • Megdinsztelünk valamennyi hagymát ízlés szerint.
  • Ráöntünk paradicsompürét, szintén ízlés szerint.
  • Hozzáadunk kis cukrot, sót, és oregánót.
  • A feltét lehet bármi, amit megkívánunk, mi felvágottat, kukoricát sajtot, és paprikát paradicsomot tettünk rá.

7 megjegyzés:

  1. Mi a pizzát finom kenyértésztával csináljuk. De ugye ahány ház, annyi szokás, és receptváltozat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ma sütöttem egy recept alapján kenyeret, de örülnék, ha megosztanád velem a tiéd receptjét, azt is kipróbálnám!:)

      Törlés
  2. A tészta recept az benne van a Horváth Rozi féle szakácskönyvben, ami elvileg a háztartások alapja. Aközött, meg eredeti pizzarecept között főképp a tészta vastagsága és puhasága a külömbség.

    VálaszTörlés
  3. Csak a receptkönyvben azt hiszem finom pizzatészta néven fut.

    VálaszTörlés
  4. Féltem először az élesztős tésztáktól, de nem volt vele elsőnek sem gond. Igaz én kaláccsal, kuglóffal próbálkozok, még sósat nem csináltam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki a sósat is, nagyon jók!:) Én is féltem tőlük amúgy, de úgy tűnik ok nélkül, hiszen minden sikerült:) Egyszerűbbek, mint gondolná az ember.

      Törlés
    2. Én jobban is szeretem, mint a sütőporos dolgokat, mert más is, de közben étkezést is helyettesíthet, biztos, hogy elfogy. :) Vendégségre tuti kipróbálom :)

      Törlés