2013. július 24., szerda

DIY - képek szalvétatechnikával

A múltkor a kreatív hobbiban nézelődtünk, amikor gyönyörűséges szalvétákat találtam. Egy időben sok képet csináltunk szalvétatechnikával, de aztán elfelejtődött. Pedig akkoriban még gipsz keretet is öntöttünk hozzá. Most egyszerűsítettem az amúgy is egyszerű munkafolyamaton, a gipszelést kihagyva készítettem el a lakás új díszeit. Néhány forintból (50 Ft/szalvéta, de csak hármat vásároltunk, a többi itthon volt, 490 Ft a közepes ragasztó, és még maradt belőle sok, karton és fonal volt itthon, ecset 150 Ft, tehát nekünk összesen: 790Ft) ügyesen fel lehet dobni a lakást.
A biciklisbe Márk lett szerelmes, az az előszoba dísze, a kávés, sütis, saslikos természetesen a konyhában van, a kacsás pedig a fürdőben. Az elefántok az íróasztal fiókon "táncolnak":)
A szalvétatechnika:

Hozzávalók:

  • szalvéta
  • decoupage ragasztó
  • karton (a fehér jobb, mert a barnának átüt a színe. Ha nincs fehér: én sima egyszerű lapot ragasztottam rá, persze egy nagyon erős, tartós ragasztóval, hogy a decoupage ragasztó ne oldja fel)
  • ecset
  • fonal

Elkészítés:
  • Kb. méretre vágjuk a kartont, de hagyjunk rá pár cm-t.
  • Leválasztjuk a szalvéta legfelső, mintás rétegét. Csak ezt fogjuk ráragasztani.
  • A decoupage ragasztóval bekenjük a kartont.
  • Rásimítjuk a szalvéta felső rétegét, igyekezzünk ráncmentesen tenni ezt.
  • Ezután a felragasztott szalvétát is átkenjük a ragasztóval.
  • Ha megszáradt körbevághatjuk a minta mentén, de hagyhatunk neki keretet is.
  • A két felső sarkát picit ollóval átfúrjuk, fonalat fűzünk bele, és már ki is lehet akasztani.

Természetesen ez csak egy fajta leírása a dolognak. Ugyanezzel a technikával kb. bármilyen felületre fel lehet tenni szalvétát. Én például az íróasztal fiókját is kidíszítettem.

Én egyébként véletlenül csillámporos ragasztót vettem, úgyhogy minden csillog villog, ez látszik is néhányukon most a képen is erőteljesen a vaku miatt:)

Ezt a képet a fürdőszobai elhelyezés miatt tettem be. Ugyanis a fugát nem akaródzott bántani, viszont ha magasba tettem volna a képet, akkor megint ott a pucér tér... Úgyhogy sok madzagot kapott, és pont jól kitölti a teret:)

3 megjegyzés:

  1. nagyon jóóó, majd csinálunk nekem is?! csak jelzem,hogy vagy 300db szalvétám van itthon :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csinálunk:) Majd viszem a ragasztót:) Tudom, nekem csak 200 van:D

      Törlés
    2. okéés,el ne felejtsd! :D "csak" :D

      Törlés