2013. április 6., szombat

Szombati Szieszta

Valószínűleg drága olvasóim nagy része nem fogja díjazni ezt a posztot, de akkor is megkockáztatom:) Nagy The Walking Dead rajongók vagyunk a vőlegényemmel. Igazából ő vett rá a dologra, én világéletemben utáltam a zombis alkotásokat egy gyerekkori visszatérő rémálom miatt. De megnéztem a bevezető évadot a kérésére és tetszett. Azóta alig várjuk az új részt. Nemrég ért véget a 3. évad, szóval most zombihiányban szenvedünk:) Így akadtam rá a mai ajánló témájára, ami talán a kevésbé zombifanatikusoknak is megtetszhet:)

In the Flesh

Az In the Flesh egy angol zombis sorozat, de nem akármilyen. Nem arra van ugyanis kihegyezve a dolog, hogy támadnak a zombik és ki tud többet agyonlőni. Vagy, hogy minél látványosabban szétcincálják az embereket, fröccsenjen a vér stb.

Ez a sorozat arról szól, hogy 4 évvel ezelőtt volt egy úgynevezett ébredés, amikor a holtak kikeltek a földből. Akkortájt ezek a zombik sem voltak mások, mint pl. a TWD-ben, talán annyiban, hogy csak agyat ettek. De aztán a kormány kifejlesztett egy gyógyszert, amit ha naponta beadagolnak a zombikba, akkor azok nem rohadnak tovább, valamint visszatérnek az emlékeik, tudnak gondolkodni, és "visszaemberesednek". A módszer nem minden befogott járkálónál működik, a reménytelenek mennek a süllyesztőbe. De a többit megpróbálják visszailleszteni a társadalomba. Kikerülésükkor kapnak kontaktlencsét és sminket, hogy ezek használatával még inkább beolvadjanak.

A zombikat itt "részlegesen halott szindrómától szenvedők"-nek nevezik, és törvényeket hoznak a védelmükre, hogy a beilleszkedésük viszonylag zökkenőmentessé váljon. Azonban az ébredéskor létrejött Emberi Hadsereg, ami önkéntesekből állt, még mindig jelen van néhány településen, és eléggé megnehezíti az RHSZ-esek beilleszkedését. Többek között Kieren-nek, aki RHSZ betegként kerül vissza a családjához, sem könnyű, ugyanis a húga elszánt önkéntes katonaként küzd mai napig a zombik ellen.

A sorozat főleg a drámai kérdéseket boncolgatja, Kieren beilleszkedését, az emberek reakcióit láthatjuk, sajnos csak 3 részen keresztül. Megdöbbentő látni, hogyan reagálnak az emberek a kívülállókra, hogyan reagál egy szomszéd, egy anya, egy apa, egy testvér. És hogyan befolyásolják a másság elfogadását bizonyos tényezők, például a hősiesség, vagy a pap uszítása.

Az utolsó rész a legmeghökkentőbb, bár ez természetes, hiszen évadzáró. Úgy olvastam, nem volt túl nagy a nézettsége, de remélem megél még egy évadot, én kíváncsi lennék a folytatására.

Azért tetszik nagyon, mert olyan irányból közelíti meg a témát, amilyet én még nem láttam.

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű, spoiler mentes írás, erről a remek brit sorozatról :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) Igyekeztem úgy írni, mert mindenhol spoilereztek, ahol olvastam róla...

      Törlés