2013. szeptember 29., vasárnap

Time Together

Főzés közösen

Régi berögzült szerep az, hogy a nőnek a konyhában a helye. Nos, előfordul, hogy valóban a nő tud jobban főzni, de hallottam már az ellenkezőjéről is. Ha ügyesek vagyunk, akkor a főzés lehet közös tevékenység a párunkkal, gyerekekkel, akár barátokkal.

Mi szeretünk minél több időt együtt tölteni, és az "együtt"-et úgy értem, hogy nem csak egy lakásban, de egy szobában is legyünk. Ezért ha sikerül egyszerre a konyhában tartózkodnunk, mondjuk hétvégén, akkor együtt főzőcskézünk. Általában enyém maga a főzés, Ő az előkészületekbe segít be (hagyma pucolás, aprítás, krumpli pucolás), meg a tésztaszűrést szoktam rábízni. Aztán amíg én ténylegesen főzöm az ételt, addig Ő elmosogat.

Viszont párkapcsolatban azért csak óvatosan a közös főzéssel az elején. Mert ilyenkor derül ki, hogy ki mit hogyan szeret, hogyan csinál, mire háklis. "Az én anyukám nem így csinálja!" és hasonló mondatok vitákat szülhetnek. Igyekezzünk alkalmazkodni a másik igényeihez, főként, ha allergiás vagy érzékeny valamire, vagy csak nem szeret bizonyos hozzávalókat, vagy mondjuk diétázik.

A gyerekekkel is lehet élmény a főzés, amennyiben nyitottak rá, és mi sem bánjuk, hogy esetlegesen több maszatolással, kosszal jár a dolog. Persze csak is felügyelet mellett hagyjuk tevékenykedni a gyerkőcöket, és olyan feladatot bízzunk rá, ami nem jelent neki problémát, így a sikerélmény miatt a későbbiekben is számíthatunk a konyha iránti érdeklődésére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése